:

אלשנדרה או' ניל: תירוצים כדי להימלט מהמציאותי

In נקודתיים: 13-14 on 20 בינואר 2015 at 16:49

לטובתי
יש לי הירוק הסודי של עינייך
מלים אחדות של שנאה ומלים אחדות של אהבה
השטיח שייצא אל האינסוף
הלילה או באיזשהו לילה שיהיה

לטובתי
הקירות המקללים לאטם
מקלט מסוים מעל למלמול
שפוחד לבוא מן החיים השוטפים
הספינה המוסתרת בעלווה
הגן שבו ההרפתקאה שוב מתחילה.

לטובתי יש לי רחוב בטרנס
שריפה נישאה בשמנו כולנו.

keshet veananim meal vemetahat for "Letovati"


-*-
יש מלים שנושקות לנו
כאילו שיש להן פה.
מלים של אהבה, של תקווה,…
של אהבה עצומה, של תקווה מטורפת.

מלים עירומות שאתה נושק להן
כשהלילה מאבד את פניו;
מלים שמתנגדות
לחומות של מורת הרוח שלך.

צבעוניות לפתע
בין מלים ללא צבע,
צפויות לא צפויות
כמו השירה או האהבה.

(שמו של מי שאנו אוהבים
המתגלה אות אחר אות
בשיש מוסח הדעת
בנייר שננטש.)

מלים שמעבירות אותנו
למקום שבו הלילה עז יותר,
לדממת הנאהבים
החבוקים נגד המוות.

Pillows with SOS for "Yesh Milim"


-*-

תירוצים כדי להימלט מהמציאותי
באור מסוכן כמו המים
משינה ומבהלה
בעודי עולה לגופך הממשי
אני זוכר אותך
ואת אותה
הרכות שכמעט בלתי-אפשרי
לסבול אותה
לכן אני עוצם את עיניי
(האהבה גורמת לי להשיב לעצמי ללא הרף את יכולת
הפרובוקציה. וכך אני גורם לך לבעור בניצחון
בכל מקום ובכל זמן שאני רוצה. די לי לעצום את עיניי)
לכן אני עוצם את עיניי
ומזמין את הלילה למיטתי
מזמין אותו להפוך עצמו לנוגע
מוכר, קונקרטי
כמו גוף מפוענח של אישה
ובדמות הצורה הנכספת
הלילה שוכב איתי
והוא היעדרך
עירום בין זרועותיי.

אני חווה צעקה
כנגד דממתך
אני חווה דממה
אני נכנס ויוצא
ידיים חיוורת בכיסים.

towels on the wall b&w for "teruzim"


מפורטוגלית: יורם מלצר
הצילומים: נורית מלצר-פדון



















