:

טטיאנה סקרינקינה: משולשי החתולה

In נקודתיים: 11-12 on 10 בינואר 2014 at 22:08

מייד התאהבנו בחתולה
וכך היא המגהקת אחרי הסעודה
נכנסה לצעדה של בני אדם


החתולה מוחקת את שמנת הבוקר החמוצה
זנבה נרטט וחומר-גלם
נכנס אל תוך יצור בְּהֶלֶם


אני משוחחת עם החתולה על לא כלום
השיחה הזאת מרתקת אותי
אני מנהלת אותה כל בוקר


החתולה השימושית
באה ושכבה על בטני
כאילו אחרת אי אפשי


אני מוכנה לענות קיטי-קיטי
לכל חתולות התבל
על המוררר-מוררר שלהן


החתולה נוצרה לשם התפלאות
זנב עצמאי אוזניים חדות ציפורניים חצופות
אינני חדלה להשתאות


במוקדם או במאוחר
החתולה תברח
אל המחזרים


מנשימתה של החתולה
נודפת ריח שרימפס
לא מיד תאהב אותה


ידך הקרה
אינה חברה לי
ולחתולתי איננה אחות


לחתולה
יום שמימי
בכל מקום מלאכונים מגולפים


אני מאבדת את הבנת היסוד
של לֶבֶּן איכרים סמיך
שאף החתולה לא בקלות תחסלו


החתולה מרימה את רגליה גבוה מדי
בשיטוטיה בין נעלי
האנשים


ילדים זרים
גרועים
מחתולה אישית


קפוצות בחוזקה שינייו
של בן אדם הישן
מחובק עם חתולה


ניגבתי אבק
התיישבתי לקרוא את בוקובסקי
באה החתולה – השאירה פי שניים אבק


איפה שרק אפגוש את חתולתי
לאחר החרבת הארון
פוי –אגיד לה עד הערב לא אקח אותה על הידיים


הכול נמדד מזמן
החתולה המאושרת
חוזרת על החומר המכוסה


אילולא המלחמה
איפה היינו חיים
אני והחתולה?


למה את החתולה
מביטה בי
בעין קפדנית של פרא אדם


אילו השלטון העולמי עבר לידי החתולים
זה הייה מבהיל
אבל לא כל כך משפיל כמו היום


חתולתנו קטנה
אנחנו מתכופפים אליה
וצלעותינו חורקות


אנחנו קוראים לחתולה סימונה
אבל ביני לביניכם
היא שצף-קצף אמיתי


חוטם החתולה מתאבן
מפני כפית
הליטופים


כמה זמן עוד תחזיקי מעמד
הבריאה החביבה
בתנאי החדר?


במרץ ה-44 שלי
אני חולמת על מוות קל
בצוותא עם חתולתי


אני רוצה להבין
לפחות
חתולה אנושית אחת




מרוסית: גלי-דנה זינגר























