:

יוסף ברדנשווילי, אלכסי פרין: חווה, שם זמני

In נקודתיים: 8 on 5 ביוני 2012 at 13:23




חוה – שם זמני
מונו-אופרה
ליברית מאת אלכסי פרין

1
תענוגות גן עדן

חוה (מתעוררת):

הו, יופיו של גן עדן!
הו, יופיו של גן עדן!
הו, ניחוחות קטיפתיים!
מה נחשקים הם פירות העצים אשר סובבוני!
קלמנטינות סמוקות, אפרסקים צמירים,
ענבים מאורכים, פומליות עגלגלות!
החושים, אשר זה עתה נולדו, מתפנקים בערש האור.
הו, עדן, מה נשגב יופייך!

(רעמים)
חוה (בבהלה):

איֵה אדם, מדוע לבדי?
איפה נאלמת לי, אדם?
השמש משחקת בין העלים הרעננים,
הדבורים מתענגות בקרניה,
בוהקות כנפי השפיריות,
הטווס הלבן פורשֹ זנבו,
התוּכי מנענע בכרבולתו הכחולה (בּלָה-בלה-בלה)
קֶשֶת בענן!!!
(רעם)

איפה אתה, אדם?
הלטאה משליכה את עורה הירוק

(קורעת את המכסה מעל הפסנתר)

הו, נָחָש לטפני, חבֵרִי הוותיק!
התפתל סביב העץ,
לְחָש לי שוב
בלשונךָ המפוצלת
את בּדיחותיךָ המלוחות!
רד מן העץ ארצה,
עַשֶה שְמיניות
בגופךָ הזריז המנומר!
נָחָש, תעלולן, אתה יודע
במה לשעשע את חוה,
איך לבדר תַ'שובבה.
בזריזוּת מטלטל את תלתלַי,
פורשֹ אותם כרעמה כבדה
על דשא האזמרגד של הגן.
תשזורת מלות הלצה
באוזנַי. מרשרשת
יודע אתה לפנק את חושַי.
נָחָש, תעלולן,
הצע עצמךָ לרגלַי,
בוא אתפרק עליךָ בין העשבים השוטים,
בוא אצליף בךָ בשוט,
אזרוק תַ'כדור אל הגוף הגמיש
זה לא כדוּר!!!
זה לא כדוּר!!!
זה הוא פרי העץ האסור!!!
לא רוצָה! זה אסור!
אני לא, אני לא!!
לא רוצָה! אסוּר!
לא רוצָה! לא!
אינני חַפֵצָה לדעת.
שתוק!
יש מספיק מכל טוב,
לא אשבע מיופיו של הגן.
שתוק!
דבש דיבוריךָ מתוק.
יראָה את חרון אלוהים.
הן כבר ידעתי
כל תענוג כאן.
אין עוד עדנוֹת עַלֵי אדמות .
דבש דיבוריךָ מתוק.

2
סצנה עם ראי

הבטתי בעיניךָ
ונתקפתי באֵימה.
טמונים בהן מִשְתאות של מטעמים טמירים.
יראָה את חרון אלוהים.
בקשְֹקֶשֶֹת המשי שלךָ
אל תיגע בעורי,
ובעיניךָ חסרות התחתית
אל תאלץ אותי להביט!
מה הציפָה הנפלאה הזו?
מה זה מלוח פתאום?
עסיס שָנִי נוזל
משפתַי,
כמו בציד של לביאה.
אין זה תפוח, נָחָש,
זה הוא בשר אדם.
טעמתי מגופו של אדם.
חדרתי בבשרו.
(רעמים)

אייךָ אדם?
למה עזבתני?

מה הפסד הוא, ומה הישג,
לא עלַי, על טיפשה, לשפוט.
אך לי עדנים לא יספיקו
מנפשו של אדם לשְֹבוֹע,
מיופיו של הגוף הערום, הטפוף…
בצאתי מגן עדן
בזמרה אלווךָ.

(רעמים. מחשיך)

צוחק אתה?
לתוך החושך תזחל?
יודעת אני.
אך אינני פוחדת.
נולדתי מחדש.
מוכנה לשלם את המחיר.

יראָה את חרון אלוהים!
חרון אפו עושה לי מוות…


מרוסית: נקודא זינגר

